24 december 2010

JUL

24 December

Då var det Jul:) Det är första Jul med Suki och stackarn har fått Urinväxtinfektion i julklapp:(
Vi var hos vetrinären igår och kollade även om hon är på väg in i löp men det var hon inte. Suki fick besök av sin kompis Zeke i veckan men det gick inte riktigt som det brukar..hon ville rida på honom hela tiden och till slut fick Zeke nog och sa ifrån men det skrämde inte Suki minsann. Hon var fortsatte vara jobbig mot honom och till slut fick jag koppla henne och de kunde inte leka. Jag vet inte hur men på något sätt måste hon lära sig att inte hoppa så på andra hundar. Jag får börja skriva till alla som har akita och fråga om råd kanske??

Zekes matte var så snäll och kom tillbaka dagen efter och visade mig hur man lägger spår och vad man ska tänka på. Hon tyckte att Suki var jätteduktig:) Nu när det blir ändrade planer och vi stannar hemma istället för att åka till stockholm över jul ska jag spåra och hitta på andra aktiviteter för henne. Jag märker att hon lätt blir rastlös om hon inte få göra något.

GOD JUL TILL ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar