28 december 2011

28 December

Jul i Stockholm


Vi tillbringade jul i Stockholm i år och det gick väl som förväntad. Tyvärr är Bulents familj lite hundrädda och SUPERpendanta. De förstår inte att Suki måste få komma fram och lukta för att sedan gå lägga sig eller gå vidare till annat. Så fort stackarn kom nära fick hon utskällning. Min svägerska som också bodde hos svärmor denna helg ville att Suki helst skulle vara ute på altanen hela tiden. Det var nog sista gången jag tog med mig Suki till Stockholm...sista gången samtidigt som min svägerska är där i alla fall.

Det positiva var att alla var inte sådana, när jag tog henne till Bulents kusin fick hon så mycket kärlek. De matade henne med massa ost och korv och hon fick t.o.m slicka rent deras tallrik....min svägerska hade svimmat om hon hade sett det:)

O så fick hon massa julklappar av Joni ( Bulents systers barnbarn) Han är egentligen rädd för Suki men man märker att det blir bättre och bättre för varje gång de träffas:)

På Juldagen träffade vi Izor..Sukis Rottwieler kompis och som vanligt var hon helt galen och hoppade på honom och ville bli jagad och leka men stackarn som har problem med höften och haltar, orkade inte springa efter Suki. Vi ett tillfälle blev Suki arg på honom och började skälla men då sa han ifrån och på en sekund var Suki uppe i skogen och vågade inte komma ner till stigen... Det är nog det hon behöver. Någon som säger till...efter ett tag kom hon ner igen och ville leka igen:)

Här kommer lite bilder



På nåt sätt ska jag komma ut ska ni se:)


Hem ljuva hem:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar