6 december 2011

6 December

Snöyra


Jag blir galen snart. Ringer hem för att säga till Bulent att vara mer generös med köttbullar på morgonpromenaden och får höra att Suki har sprungit iväg igen!!!!! Han hade öppnat dörren för att hämta in hennes koppel och då hade hon sprungit ut överlycklig att det är vit överallt och sprungit runt huset och sen upp i skogen. 


Vad är det som händer med henne.....så olydlig har hon aldrig varit. Hon lyssnade mer när hon var valp. 


Igår hade hon också sprungit iväg när de nästa var hemma för då hade hon känt lukten av grannens hund ( som för övrigt är livrädd för andra hundar och får inte ens gå förbi andra hundar), Bulent hittar henne bitande i Hollys nacke och en en hysterisk matte. Det hade blivit lite hål men vi har som tur är en till granne som har kennel och kan mycket om hundar så hon hade gett något som ska hjälpa. 


Jag vet inte vad jag ska ta mig till alltså....ska hon bara gå med kort koppel hädanefter? ska vi sätta henne på hunddagis? ska jag sluta jobba och vara med henne hela tiden? Ska Bulent ta henne till jobbet så hon inte ensam hela dagarna? 


HELP!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar