26 april 2012

26 April

Mjälten

I måndags fick Suki spendera hela sin dag på Blå stjärna  för nya prover och eventuellt ryggmärgsprov, Tack och lov behövde hon inte göra det sistnämnda då proverna visade att mjälten har blivit mindre. ( visste inte att det var ett alternativ men OK) Det roliga är att min kära make kom på förra veckan att sist när Suki lekte med Rocky i bilhallen kom åt nån metallsak som kan ha bidragit till den stora mjälten för att hon såg ut att ha fått ont och lugnade ner sig efter det. Vetrinären trodde att det kanske hade med den skadan att göra eller så kan det ha hänt nåt med hennes kropp under löpet och mjälten har reagerat på det.

I alla fall så behöver hon inte medicineras eller opereras och nu kan vi till och med börja med långa promenader igen:) Det tycker jag är skönt för att det märks på en gång på mig om inte Suki får sina långa promenader;)

Jag märkte en konstig sak i förrigår när vi var ute på kvällen. Hon tvärstannar alltid på samma plats på kvällarna och vägrar gå längre så då tänkte jag ok vi vänder med svänger inte in hemåt utan går vidare och det tyckte hon  var helt ok? så igår kväll gick vi åt andra hållet och det gick hur bra som helst och hon gick sina 30 min:) konstigt att hon inte vill gå den vägen när det mörkt för på dagarna har hon inga problem....Strange!

 Sukis 2års present från mig
 Lilla Tjuven tog den här när jag vände mig om och skulle göra något:)
 Sängen fick hon av B
På långpromenad för en månad sen


2 kommentarer:

  1. Hon kanske har blivit skrämd där av något när det var mörkt. Hundarna ser bra i mörkret men jag märker att de blir lite skärrade när de tror att något rör sig i skogen om det är riktigt mörkt. Och det blir ju jag också.

    Vad skönt att det inte var något. Ise blir alltid seg precis efter löpet och det blir ju många akitatikar, Mitsu och Aikii är likadana.

    SvaraRadera
  2. Ja det är mycket möjligt att hon är rädd för att det är ju skog på andra sidan gatan och hon tittar misstänksam ditåt hela tiden och sen vägrar hon gå.

    Ja det här med segheten visste vi, men tyckte att det var konstigt att det varade så länge..är glad att vi kollade upp det i alla fall:) Roligast är ändå att hon skulle in för vaccination från början och det missade de i måndags så på torsdag ska vi till vetrinären igen!

    SvaraRadera