5 november 2013

5 November

Löp=mindre dammsugning



Nu är det dags för löp igen och Suki får inte träffa kompisen Akiro på några veckor:( Det ska bli spännande och se om hon blir seg igen efter löp eller om tabletterna som hon har fått i snart en månad hjälper. Vi ringde till Blå Stjärna för 2 veckor sedan för att få telefontid med läkaren som hade beställt specialfoder och tarmtabletter. Hon skulle ringa under veckan men vi har förstås fortfarande inte hört något. Nu skiter jag i Blå Stjärna och märker jag att hon blir seg igen kommer jag välja annan vetrinär.

Det sköna är att hon fäller inte lika mycket och jag behöver inte dammsuga varje dag. Vi var bortresta över helgen och hon fick stanna hemma med min svågers flickor. Det hade gått bra och hon hade ätit sin mat. I söndags när vi kom hem var hon helt knäpp och slickade min arm och bet och var helt galen. Tänkte hon är säkert arg för att vi hade lämnat henne 2 dagar. Men igår när jag kom hem från jobbet var hon lika busig...hon vill inte ta sin leksak utan hon vill bita på min hand eller ben och det gör ju ont så jag var tvungen att stoppa henne med en gång. Det känns lite tråkigt att det här är enda sättet hon vill leka på. köper jag ny leksak är den rolig bara en halvtimme. What to do?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar