5 november 2010

Vecka 18

 

 Fredag 29 Oktober

Nu tror jag att det är dags för Suki att inte följa med Bulent till jobbet. Ibland tror jag att jag är lite controlfreak men jag blir faktist arg över att inte veta vad som händer där, villka människor kommer fram o hälsar på henne, om några anställda ( inklusive min svåger ) ger henne godis när hon inte ska ha osv.
Jag vet att jag måste lita på att det funkar men jag vet att ibland åker Bulent på ärenden och jag vill inte att vem som helst ska komma fram till min hund. Jag vill att hon ska lära sig att ligga kvar på sin plats tills antigen Jag eller Bulent har sagt att det OK att gå upp o hälsa på folk men det kommer aldrig hända där för jag vet att Bulent har inte tid för sådant på jobbet o så skäms han för att säga till kunder att de inte få gå fram o hälsa.
Jag delade mitt pass på jobbet igår så Suki fick vara hemma. Det gick faktist bra..vi tog långpromenad i skogen och jag funderar nu på att låta henne vara lös. Jag hade spårlinan men hon vara bakom/framför mig hela tiden och försökte inte springa iväg och varje gång jag ropade " Kom Suki" så kom hon. Jag tyckte hon var jätteduktig
Jag lyckades övertala Bulent att låta henne vara hemma idag med...får åka fram o tillbaka men det gör inget för min del.

På Söndag ska Bulent följa med på långpromenad i skogen o vi får låta henne vara lös.

Häromdagen fick jag höra att jag inte kan kalla min hund för valp längre hon är ju 6 månader nu. Men hur ska jag veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar