5 november 2010

Vecka 17

Måndag 18 Oktober

Suki har haft en riktigt rolig helg I lördags tog vi en skogspromenad med kompisen Zeke och hon fick springa lös med Zeke och hade riktigt roligt. Hon var även jätteduktig och tittade bakom sig hela tiden för att försäkra sig om att vi var där. Hon sprang iväg bara 1 gång men kom tillbaka efter att jag och Jenny hade ropat 2 ggr  var. När vi kom hem var hon riktigt trött o sov i 3 timmar Nu vet jag vad jag ska göra när hon är jobbig hahaha.

Igår skulle vi promenera till stan med Suki o fika men Latmasken Bulent var hungrig och tog bilen o lovade att Jag o Suki skulle få gå hem sen..visst. Han är så velig han ville oxå gå med henne hem sen, så vi fick ta bilen tillbaka för ingen av oss gav med sig men Suki fick gå runt med oss hela tiden i stan så hon fick lite motion och miljöträning. Medans jag och Suki väntade på att Bulent skulle köpa fick kom ett trevlig par fram till oss och frågade massa. De ska oxå köpa akita och det visade sig att det var från samma kennel jätte trevliga var dom.
Suki var ovanligt trött när vi kom hem men jag tror att det var från i lördags.

Torsdag 21 Oktober
Nu är jag hemma sjukskriven för att jag har förmodlinge fått allergisk reaktion mot penicilin som jag åt för att för några veckor sen stoppade jag in fingret in i halsen på Suki för att få ut kycklingen ben som hon hade snott åt sig. Såret blev infekterad och nu sitter jag här försöker låta bli att klia
Idag var det meningen att jag o Suki skulle gå på utsällningsträning men jag blir så trött av tabletten som jag måste ta 2 ggr/dag. Vi får vänta till nästa utsällning.
Igår hände en lite olycka när Bulent klippte Sukis klor Hon drog precis när han skulle klippa och han tog för mycket. Det kom ordentligt med blod och Bulent fick åka till apoteket och köpa något för att få stopp på blodet. Han är så otålig. Jag sa att det behövs inte utan det räcker med att vi trycker lite och sitter med henne ett tag men så klart är det förbjudet att lyssna på mig. Under tiden han åkte till apoteket hade det slutat blöda.Men det var väl tur att han åkte för att när han tog ut henne senare så hade hon sprungit mycket o busat så det började blöda igen.
Hon var jätteduktig hela tiden och skrek inte ens till när han klippte av för mycket. Duktig tjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar