5 november 2010

Vecka 19

Måndag 1 November

Igår blev det skogspromenad för Suki utan mig Det hade gått jättebra. Bulent hade haft henne lös hela tiden och hon hade inte sprungit iväg en enda gång

Jag tror hon börjar bli könsmogen...hon har varit lite konstig på sista tiden...inatt kl 4 på morgonen gick hon ner (vet inte om hon var tröstig eller kissenödig). Men jag sprang ner efter henne o tog ut henne i alla fall o hon kissade i för sig men man vet aldrig...hon kanske ville bara dricka vatten o komma upp o lägga sig igen??
Iband när hon ligger o sover så vaknar hon plötsligt o skäller o gnäller som om någon står ute eller nån främmande står vid dörren..O ibland är hon jättetrött och vill inte leka o är inte intresserad av något...och det behöver inte vara samma dag som hon har fått mycket motion??jaa jag vet inte vad som tar åt henne ibland men jag antar att det är normalt.

Fredag 5 November

Igår fyllde Bulent år och vi fick besök av närmaste familj ( 13 pers). Jag trodde att Suki skulle vara jobbig för det var länge sen vi hade så mycket folk hemma men hon var jätteduktig
Hon gick fram o hälsade på alla som kom ( något som jag hade förhindrat om jag inte var upptagen med maten) men i början när min brors sambo kom med deras 5 månader gamla flicka fick hon inte gå fram o hälsa. Det jag försöker göra är att jag vill att hon ska sitta fint och vänta tills vi säger att det är ok att gå fram och hälsa och inte springa fram o hoppa på folk så fort någon kommer in genom dörren. Det kommer hon lära sig bara vi lär oss att inte öppna dörren så fort det ringer utan först se till att Suki sitter fint .

Imorgon ska vi åka iväg och Suki ska få sova över hos en kollega till mig. Det kommer vara första gången jag lämnar henne ifrån mig. Jag har aldrig varit utan henne mer än några timmar sen vi hämtade henne. jag börjar bli nervös men det måste vara första gången någon gång. Jag hoppas bara att hon inte ska börja löpa när vi är borta..hon har varit konstig på sista tiden. Igår när jag kom hem på min lunch för att rasta henne så tog hon sitt ben och ville gömma den. ( tror jag ) Vi gick ut o vi gick ganska långt men hon kunde inte bestämma sig o gnällde hela vägen så till slut gick vi tillbaka och när vi kom in så gick hon mot altanen och sprang till mig o gnällde och så tillbaka till altanen igen..hon gjorde så några gånger, tills jag tog ut henne igen via altanen och lät henne sitta där 10 min med sitt ben men hon rörde inte den.

Igår kväll följde hon inte med oss upp när vi skulle lägga oss utan lade sig under matbordet. Hon kom inte upp förrens vid 6 på morgonen. Något konstigt är på G men jag antar att det är normal beteende för en 6 månaders valp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar