4 december 2013

4 December

Deppig 


Nu är det efterlöp period och Suki är deppig igen :( jag hatar verkligen den här tiden. Hon vägrar gå ut och tycker att efter att ha kissat en gång så är det dags att vända hemåt.Och jag vet inte om det är mjälten som spökar eller om det är tarmarna igen! Hon äter bara en gång om dagen, och jag blir ännu mer arg när min kära Make som inte vill förstå att hon är så, ibland vill hon inte äta varje dag två gånger om dagen. Så han tycker att vi (JAG) ska laga nya rätter morgon och kväll och det ska variera. Alltså 2 gånger om dagen ska jag tänka på vad för gott ska jag ge min hund så hon äter. Okej om jag inte hade annat jobb och hade all tid i världen på morgonen men NEJ jag vägrar. Vill hon inte äta tänker jag inte tvinga henne. Dock har jag sagt till honom att om han vill får han jättegärna laga mat till henne på morgonen innan han går till jobbet då han börjar mycket senare än mig. Inte för att hon kommer äta men jag vill gärna se att han gör det:)

I söndags fick hon träffa Akiro och det gick jättebra. De lekte jättefint och fick springa fritt på fotbollsplanen och Akiro hade tydligen jagat en hare och konstigt nog hade Suki inte brytt sig om Haren. Synd att det var så mörkt så Husse inte kunde filma eller ta kort. Det roligaste var dock när vi träffade Akiro i stan och tog en kort promenad. Alla stirrade och pekade på oss. Man kände sig lite som en kändis och jag förstår nu hur jobbigt det måste vara för kändisar att gå i stan och alla stirra på en. Folk var lite chokade när de hoppade på varandra och lekte. Vissa tänkte säkert oj kamphundar de bråkar. Inte för att de skällde eller så men folk har tyvärr fördomar och man kunde se på deras blick vad de tänkte. Synd för dom :)

Så hittar man Suki ofta nuförtiden. Soffan är nya favoplats :)
 

1 kommentar:

  1. Jag glömde tilläga att Hon har fått ny foder som ska öka hennes aptit och det hjälpte ett tag men jag tror att när det är efterlöp period så hjälper ingenting.

    SvaraRadera