5 januari 2011

5 Januari

Det är ingen rolig dag idag:( Hittade blod när Suki kissade igår...igen. Vi fick lämna henne hos vetrinären imorse vid 9 tiden o nu är klockan 14:30 och de har inte hört av sig. Jag börjar bli orolig och har lust att ringa o kolla vad som händer med vill inte framstå som en nojig hundägare. De sa i och för sig att det kan dröja till 17:00 så jag får ha tålamod och tänka positivt.

Skriver igen så fort jag vet nåt.

Nu har Suki fått komma hem och tack och lov var det inget allvarligt. De hade varit väldigt noga och gjort Ultraljud på njurarna samt gått in med rör och kollat vaginan så att det inte är något som spökar där. De hittade bakterier i urinen och det verkar som om en ny urinväxtinfektion är på gång. Nu har hon fått ny medicin som hon ska ta i 14 dagar och innan kuren är slut ska hon lämna ny urinprov.

Hon är helt utmattad min stackars lilla sötis. De hade rakat henne på magen och det ser inte snygg ut:( men så länge hon mår bra spelar det ingen roll...det växer tillbaka..hoppas jag:)

Ska lägga ut bild..ska även flytta över alla bilder från hennes gamla hemsida hit.

3 kommentarer:

  1. Konstigt att hon fått det igen. Hoppas de tar reda på vad det är nu och gör en odling så hon får rätt medicin. Annars är det dags att löpa så det är inte omöjligt att det är det. Hennes syster Minna hade redan löpt klart.

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppades att det skulle vara löp men det verkar inte så. Nu hoppas vi att den nya medicinen och lite tranbärsdjuce ska hjälpa:)

    SvaraRadera
  3. Vaddå förresten? Vem är inte en nojig hundägare? ;-) Du är i gott sällskap när du oroar dig. Det gör de flesta när deras vovvar är sjuka. Nu får vi hoppas medicinen har effekt så hon blir bra tösabiten.

    SvaraRadera