25 januari 2011

25 Januari

Igår ringde vetrinären och gav oss goda nyheter. Suki är fri från urinväxtinfektion. Det var verkligen skönt att höra för jag gillar verkligen inte ge henne tabletter dagligen :(

Jag följde med Bulent ut igår kväll för att se var det är han släpper loss henne och det var nästa samma stig som vi tar på dagarna..skillnaden är att jag släpper henne i fotbollsplanen där jag ser henne hela tiden medans han släpper henne i en öppen skog ( om man nu kan säga så ). Hon sprang in i skogen en gång o stannade inte när han ropade, men när han skrek på henne och blev arg kom hon tillbaka. Jag tror inte hon hade kommit tillbaka om det hade varit jag som hade ropat. Bulent är kanske lugnare än mig inombords och är inte lika nervös när hon sticker iväg. Det är kanske det som är problemet vad vet jag??

Nu har Sukis snälla uppfödare skickat någon slags sprayhalspand som vi får låna och träna henne med. Hoppas det kommer fungera..egentligen är hon duktig för så länge jag leker med henne och det inte finns några rådjur sticker hon inte. Idag släppte jag henne lite längre än vanligt o hon var jätte duktig, så fort hon ville gå in i skogen skrek jag "stanna" o " kom hit" och hon lyssnade.

Här är bild från våran nya stig. Man ser ut över örresjö:)

2 kommentarer:

  1. Hejsan! vad kul att Suki mår bra igen :D Undra om dem saknar varandra, Saphira och Suki? Dem är ju trots allt syskon ;) själv så mår Saphira bra ;) lycka till och hoppas att inte något mer tråkigt sker :).// Linda, Saphiras matte :D

    SvaraRadera
  2. Hej Linda,

    Jo tack nu mår Suki bra igen och hoppas att det fortsätter så:) Jag undrar oxå hur de skulle reagera om de träffade varandra igen..undra om de ens skulle veta att de är syskon. Jag brukar uppdatera mig om vad som händer med Saphira...o det verkar som hon har det jättebra..speciellt med sin Husky kompis:) ha det bra// Tandis

    SvaraRadera