6 oktober 2010

Vecka 11


Måndag 6 September,10

Verkar som jag har varit dålig på att uppdatera sidan i förra veckan ska skärpa mig denna vecka. Det hände inte så mycket i Sukis liv förutom att min svärmor som är rädd för hundar var på besök:). Självklart var Suki på henne hela tiden.
Bulent blev förkyld ( som resten av landet tydligen ) och var hemma tis-tors och det var skönt för Suki för hon slapp åka till Firman.
Vi har börjat försiktigt att lämna henne ensam lite längre..i fredags var hon själv i 2,5 h o det gick bra..men så fort vi kom hem sprang hon ut för att kissa o hann nästa inte hålla sig, vilket är konstigt för att på kvällarna går jag ut med henne vid 23 tiden o sen håller hon sig till 07:00-08:00 på morgonen. Hon kanske bara var glad över att se oss o då kissar hon så klart.

Valpkursen var rolig förra veckan för då fick vi släppa hundarna så de fick leka..o Suki fick beröm för att hon var så smart;) hon började inte springa o jaga som de andra utan observerade situationen först och sen försiktigt gick hon in i leken. Riktigt duktig är min lilla älskling.

Söndag 12 september,10
Ja det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig denna vecka. Fortfarande lite stressigt liv och inte så struktuerad som jag vill. Men vi kommer dit.

Suki har haft en spännande vecka i alla fall. Hon har inte fått komma hem vid 14 tiden som hon brukar alla dagar då Husse har haft mycket på jobbet och kunde inte skjutsa hem henne. O jag är inte glad över det kan jag skriva. Hädanefter vill jag veta när Husse inte kan skjutsa henne för då får jag åka och hämta henne och lämna henne hemma. Även om Bulent säger att hon får sin vila så tror jag inte att det är samma sak som att vara hemma och ha lugn o ro och inte hela tiden vakna av nyfikenhet då nya människor dyker upp i firman.

Det gick bra på valpkursen. Det blev ingen lek med andra hundar dock men vi tränade på NEJ. Suki var lite uppjagad hela tiden men hon lyssnade till slut.
I torsdags bestämde vi oss för att gå till fotbollsplanen och träna på inkallning men det var andra människor där så vi gick till ett annat öppet ställe. Det gick inte riktigt som vi hade tänkt tyvärr. Vi släppte henne ( innan hon han se att jag har korv i handen) och hon sprang och hade roligt och ville inte komma till oss. Så vi började gå ifrån för att se om följer efter men det ville hon inte utan hon sprang åt andra hållet och till slut gick det så långt att Bulent fick jaga henne och vi tappade bort henne i skogen ett tag. Jag var livrädd för att hon kunde lika gärna för sig att springa åt andra hållet o komma ut i vägen så jag gick o ställde mig ute i vägen ifall hon skulle dyka upp så jag kunde stoppa bilarna ( som tur är är det inte så mycket trafik där vi bor på kvällarna) till slut fick Bulent tag på henne som tur är,
Ja nu blir det att läsa lite mer om hur man tränar på inkallning.

Kommentarer

Helen
2010-09-06 21:32
Roligt med en valpkurs där man får släppa dem för att leka. Det saknade jag där jag gick med Jinjin. Ise har aldrig fått någon valpkurs, Hon hade ju Jinjin att leka med och det var fullt tillräckligt.

Svärmor vänjer sig nog när hon ser vilken fin vovve Suki är 
Zewensligan hemsida e-post
2010-09-08 03:27
Hmmm, lek på valpkurs är inte min melodi.... Det är ju du & hunden som ska ha kul... Du kan ju aldrig mäta dig lekmässigt med dom andra hundarna....Tillslut kommer det bara bli så att hunden är mer intresserad av grannens hund än dig....Tycker det är helt ok att hundar leker men inte på appelplanen....
Svar till Zewensligan:
Suki hemsida e-post
2010-09-12 14:28
Jag hade inte haft nåt emot om Suki var mest intresserad av mig men så är det tyvärr inte som Helen säger hon är en väldig stolt akita som vet att vi älskar henne oavsett. 
Helen
2010-09-11 00:17
Det här är en akita. Den är inte intresserad av dig i alla fall 

Som någon skrev: Matte säger till vovven"Jag älskar dig" och akitan svarar "Jag vet"..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar