6 oktober 2010

Vecka 5


Måndag 26 Juli,10

Vi har haft en tuff helg! i lördags lämnade vi Suki ensam ca 40 min för att ta en kaffe hos grannarna, när vi kom hem så har lilla sötisen spytt på dörrmattan.
vi fick ta ut henne och hon spydde runt hela trädgården kan man säga..o även lite på altanen.
Jag fick förstås panik och ringde till alla hundägare jag känner ( överdriver lite..ringde till Jenny o min syster :) ) de försäkrade mig att det inte är något farligt..det måste ha varit något hon har stoppat i sig..haa hon stoppar i sig allt så gud vet vad det kan ha varit. Jag lämnade henne ensam ute i fredags när jag skulle rensa kött o när jag kom ut hade hon grävt ordentligt i landet och där finns det massa jord o ogräs..( i år har jag inte odlat något så landet ser inte bra ut ).

Igår regnade morgon till kväll så det blev bara en långpromenad. Hon var ganska rastlös på kvällen men skötte sig bra ändå när vi hade besök av en liten babis:)

Torsdag 29 Juli,10

Det har varit några tuffa och förvirrande dagar för Suki. Hennes husse är nu inlagd på sjukhuset vilket är både tråkigt och bra. Det tråkiga är att man märker hur mycket Suki saknar honom. Varje gång jag åker till jobbet med henne så springer hon in och letar efter honom. Jag fick hålla mig för att inte gråta första dagen.
Det som är bra att nu äntligen ska de ta reda vad det för fel på honom så att vi kan gå vidare med våra liv och inte ha en sjuk husse var och varannan dag.

Lördag 31 Juli,10
Suki blev överlycklig idag när Bulent kom hem på permis. Hon visste inte var hon skulle ta vägen. Synd att jag inte hade kameran med mig då.
Hon var jätte snäll hela dagen och det var inga konstigheter alls. Jag tror att hennes rastlösa beteende denna vecka beror på att hon saknar Bulent. Förhoppningsvis dröjer det inte länge innan han är hemma igen.

Nu har jag betalat för valpkurs som startar den 18/8. Undra hur det ska gå. Hon är ju snäll för det mesta. Jag måste bara lära henne att komma till mig när jag ropar. Hon sprang ut 2ggr på en och samma dag och jag o min brors flickvän och min kusin fick jaga henne och locka henne med korv för att hon skulle komma tillbaka. Vi har en hel del träning att ta tag i de närmaste dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar