6 oktober 2010

Vecka 12


Tisdag 14 september,10
I morse fick jag lära mig att inte glädjas i förtid. Bara för några dagar sedan tänkte jag för mig själv att vad skönt att Suki är rumsren. Hon har inte kissat inne på flera veckor. Men i morse vid 6 tiden gick hon ut ur rummet och jag var sen att följa efter. När hon märkte att jag inte kom efter henne kissade hon vid trappan. 
Jaa det var bara för mig att ta ut henne och sedan ta fram moppen.

I söndags provade vi återigen med inkallning i skogen..och det gick betydligt bättre denna gång. Jag behövde inte oroa mig att hon ska pringa på vägen i alla fall. Men vi har märkt att hon snabbt blir trött på att göra om samma övning. Efter att ha varit duktig och kommit till oss när vi ropade på henne 4-5 ggr tröttnade hon och började gå uppåt in i skogen. Hon brydde sig inte om att vi började gå mot bilen och att Bulent visslade. Jag tror att hon vet att vi är där någonstans så hon går sin egen väg utan att vara rädd.

Vi får helt enkelt fortsätta att öva. Vi måste börja öva på lydnad nu känner jag. Hon har börjat bita igen. Hittills har hon tappat 3 tänder som vi har märkt i alla fall.  Jag ger henne ben eller annan leksak när hon bits men hon tycker att det är roligare med min armar.

Onsdag 15 september,10
Det var ingen bra dag på valpkursen idag. Suki var helt galen och hoppade på mig hela tiden. Jag fick några tips av instruktören men det hjälpte inte. Jag fick binda fast henne vid en stolpe för att kunna hänga med. Det värsta var att jag var jättefrusen och mina händer blev iskalla. Till slut gick jag innan det var riktigt slut. Jag är forfarande frusen fastän jag kom hem och tog ett varmt bad. 
Undra hur det ska gå när det blir riktigt kallt.

Kommentarer



Helen
2010-09-18 20:40
Ibland är det ett steg fram och två tillbaks. Konstigt nog kommer man oftast framåt till sist 

Prova att rasta henne innan nästa valpkurstillfälle. Får hon springa av sig en stund så kanske hon inte går upp så mycket i varv.

Svar till Helen:
Tandis
2010-09-20 06:35
Jag brukar rasta henne innan men inte tillräckligt länge kanske?? 10 min blir det sen får hon var kvar i bilen under teori delen. jag tror det kanske därför hon kommer upp i varv
Men som du säger man kommer framåt till slut. Resten av veckan har ju gått bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar