6 oktober 2010

Vecka 9


Onsdag 25 Augusti,10

Jag började jobba denna vecka och har inte alls varit duktig att uppdatera hemsidan.
Men det ska bli ändring så fort både jag och Suki kommer in i nya rutiner. Det var inte lätt att gå tillbaka till jobbet i måndags efter att ha varit hemma i 2 månader. Varken för mig eller för Suki.
Hon fick följa med Bulent till jobbet och det gick väl inte så bra första dagen. Hon var orolig, ville inte sova i sin nya bur och åt inte upp sin mat. (Haha Bulent måste ha fått panik igen...glömde fråga honom).

Men igår gick det bättre. Bulent har flyttat hennes filt och vattenskål nära sitt kontor så hon känner sig tryggare där. Men jag mår inte bra av att hon ska behöva vara där så många timmar. Hon trivs ändå bäst hemma. Just nu kan hon vara själv hemma upp till 2h men jag vet inte när vi ska gå upp till 3 h. Får väl försöka nästa vecka när det är mindre stressigt i vardagslivet.

Idag ska vi till valpkurs..och denna gång ska jag åka själv med henne. Hoppas det går bra.

Torsdag 26 Augusti,10

Det gick bra på valpkursen igår. Jag fick lära mig en hel del denna gång faktist. Bland annat att jag kanske inte behöver ta 2 långpromenader om dagen med henne..att jag ska inte stressa ihjäl mig på morgonen för att jag är orolig för att Suki ska kissa inne.

I natt så hörde jag att Suki vaknade och gick ner..o jag trodde att hon skulle kissa så jag sprang efter henne men hon skulle bara lägga sig i hallen:)
I morse tvingade jag inte ner henne och hon kom inte ner förrens vid 9..då hade jag redan åkt till jobbet så Bulent fick gå ut med henne.

Idag bad jag Bulent att ta hem Suki 2h innan jag slutar för att hon ska vila. 
Vi kommer nog fortsätta med för att hon får ingen vila i firman då det kommer folk hela tiden.

Kommentarer


Kalle
2010-08-25 14:24
Att hon kan vara ensam hemma i 2 tim utan att käka upp möblerna är duktigt av henne, betyder hon känner sig trygg och lugn i hemmets lugna vrå.

En stressad och nervös valp hade gjort kaffeved av lädersoffan.

Men när tandbytet sätter i gång kan det bli svårt för henne igen att inte börja tugga på första bästa stolsben, men förbjud henne direkt och ge henne ett tuggben el dyl

i stället som hon får lov att tugga att tugga på.

Dom brukar fatta galoppen relativt fort, om dom har lust vill säga.

Svar till Kalle:
Suki hemsida e-post
2010-08-26 07:43
ja jag måste säga att jag själv är lite chokad över att hon har varit så duktig när hon har varit ensam. För det mesta sover hon när jag kommer hem. Jag spärrar förstås lite så hon inte kommer till vardagsrummet tex..men hon har tillgång till hallen köket och övervåningen där jag har en tygsoffa
Ta i trä än har hon inte brytt sig om soffan.
Jag ser även till att hon alltid har något att leka med när hon är ensam.

Jag tror att hon har tappat en tand redan...den såg så konstig ut så jag är lite osäker..


Svar till Suki:
Kalle
2010-08-26 08:42
Ta en titt i munnen på henne varje dag så skall du märka att dom nya som kommer "tränger" bort valpnötterna.

På samma gång så märker du att allt ser ut att gå som det skall.

Det kan hända (ytterst sällan) att den gamla tanden blir sittande kvar vid sidan om den nya och då blir det att besöka (käftis).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar