6 oktober 2010

Vecka 8


Måndag 16 Augusti,10

Nu har Suki och Olea äntligen träffats ( min systers pittbull ) Olea fick ha munkavel på sig och hon var hur som snäll som helst. Suki däremot var riktig kaxig och hoppade på henne hela tiden. Till slut när Suki bet Olea i örat fick hon nog o blev arg o sa ifrån.
Det var bra för Suki för hon tror verkligen att hon kan göra vad hon vill med vem hon vill ibland.

Nu har jag skaffat en Kamera så det kommer bli massa bilder och kanske videoklipp oxå. 

Vi har haft problem med maten i en vecka och Husse har varit riktig jobbig för att han tror att om suki inte äter upp all mat 3ggr/dag så kommer hon att bli sjuk. I lördags vägrade Suki äta på morgonen och jag och min syster lyckades att övertyga Bulent att inte ge henne mat på hela dagen så att hon ska lära sig att äta när man lägger fram hennes mat. Och det var lyckad för att både igår och idag har hon ätit jättebra.

Tisdag 17 Augusti,10

Nu är det 1 dag kvar. Imorgon börjar valpkursen och jag börjar bli lite nervös
Ingen aning varför jag är nervös men det går väl över imorgon. Hoppas bara att Bulent kan följa med.
I natt så hade fröken Suki gått ner kissat på mattan vid dörren och kommit upp igen och lagt sig.Jag som vaknade på morgonen och tyckte vad skönt att få sova en hel natt och Suki har varit duktig och inte kissat.
Det positiva är väl att hon gick till dörren och kissade inte i sovrummet.

Torsdag 19 Augusti,10
Nu har vi varit på valpkurs äntligen och det gick jättebra. Suki skällde mer än vanligt när hon såg så många hundar på en gång, vilket jag tyckte var konstigt för att vi har gått förbi hundagis flera gånger och hon har sett 4-5 hundar som går tillsamanns utan att skälla.
Hon fick sitta i bilen under teoridelen. När vi började öva var hon jätteduktig. Såklart fick vi höra att Akita är ingen lätt ras och dom kan vara bestämda och dominanta. Jag måste bara säga att jag upplever inte Suki som dominant. Jag vet inte vad det är folk pratar om men som instruktören sa så är alla hundar unika och har egen personlligthet.

Idag fyller hon 4 månader och jag gett henne en jättepopulär present. Hon blev så glad att hon för första gången började slicka mig på ansiktet.


Kommentarer


Kalle
2010-08-17 08:37
Det kan gå flera dagar ibland utan att Mika äter ordentligt, men var inte orolig hon svälter inte ihjäl bara för att hon inte äter ibland. Lilla Reba som nu fyllt 7 mån äter numera bara 1 gång om dagen, hon är likt Mika inte ett dugg intresserad av någon frukost. På dagen brukar jag kasta ut torrfoder på gräsmattan och det gillar dom att söka efter och sätta i sig.

Helen
2010-08-20 20:23
Jag hörde Ise skälla för första gången när hon var ett år gammal. Tänk vad olika de kan vara-

Folk har alltid hört en massa om akitor. Dominanta? Nja, inte mer än nån annan i familjen. Klart de har en egen vilja och önskan men inte så att de försöker regera. Särskilt inte när de bara är fyra månader gamla.

Torrfoder i gräsmattan är ett bra tips från Kalle. Lite att göra samtidigt som de får äta.

Helen
2010-08-21 15:14
Kollade bilderna. Jisses vad stor hon ser ut nu  Du får mäta mankhöjden så jag får veta.

Och på bild Valpkurs 016 hoppade jag högt för det såg precis ut som Jinjin som stod där. Sin fars dotter är hon. Och han har inte ätit något i hela sitt liv heller 

Helen
2010-08-21 15:18
PS Kallade på Micke och visade bilden.

"Vem är det?" sa jag.

"Jinjin så klart", svarade han!


Svar till Helen:
Tandis
2010-08-23 07:41
Haha..ja hon är nog pappas flicka o det är tur det för Bulent ville ju helst ta hem Jinjin första gången vi var på besök. Vi vägde henne i Lördags o hon väger 14kg. Jag vet inte men är det inte för lite?? Vi har inte mätt henne på ett tag.. ska göra det idag och skriva till dig

Svar till Tandis:
Helen
2010-08-25 09:46
Hon var ju minst hela tiden och äter hon inte så mycket så blir hon inte så tjock heller. Jag tycker 14 kg är helt OK. Hon MÅSTE inte vara fet  Det blir inte bra sen (höfter och skelett) om hon är för tung nu. Tänk på att hon bara är fyra månader och att hon inte når sin vuxenvikt förrän mellan ett och två års ålder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar