6 oktober 2010

Vecka 13


Fredag 24 september,10
Den här veckan blev valpkursen inställd. Det var lite tråkigt för Suki. För mig var det helt OK för jag slapp frysa ihjäl:)
Nu har vi börjat lämna henne ensam i 3 h o det har gått jättebra. Jag tror inte hon märker att vi har varit borta längre än vanligt. För det mesta sover hon när jag kommer hem. Nästa vecka kommer det bli en utmaning för då ska husse vara borta o Suki kan inte följa med till jobbet. Jag blir tvungen att åka fram o tillbaka i några omgångar men jag har pratat med min chef och det ska inte vara några problem.
Igår tog vi skogspromenad och tänkte släppa loss Suki för att träna på inkallning men när vi märkte att det fanns andra hundar så vågade vi inte. Jag måste hitta ett ställe där jag är 100% och verkligen kan träna på inkallning.
Vi funderar på att efter valpkursen gå på lydnadskurs. Ibland blir hon helt omjölig och lyssnar inte alls.
Jag får lite skuldkänslor får att det är mest mitt fel som inte har haft tid att träna med henne som jag ville. Jag kanske borde allvarligt fundera på att gå ner i timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar