6 oktober 2010

Vecka 7


Tisdag 10 Augusti,10

Idag tog vi promenad till stan och lunchade med Suki. Hon var jätteduktig och gick jättefint nästa hela vägen
Vi blev även erbjudna att sälja henne. Visst att jag skulle sälja min lilla älskling. Ibland är det lite jobbigt att gå med henne till stan för man kommer inte långt. Folk stoppar oss hela tiden. Visst är man stolt och blir glad men efter att ha förklarat för 10:e gången vad det är för ras och hur gammal hon är osv..blir man lite trött.
Jag har varit lite odisiplinerad de senaste 2 dagarna och inte vaknat kl 08:00 för långpromenad innan frukost. Men från och med imorgon ska vi skärpa oss..jag kanske ska tillägga att Suki har inte heller haft något emot att sova längre på morgonen... hon är lika lat som Matte..hihi.

Onsdag 11 Augusti,10

Idag vågade jag äntligen att släppa Suki i skogen Det gick jätte bra hon visste inte åt vilket håll hon ska springa och vad hon ska ta sig till. Hon var överlycklig. Jag passade även på att träna på inkallning och det gick bra faktist. Men vi behöver mer träning och jag behöver lära mig vissla för säkerhets skull. I skogen var det inga probelm men när vi kom hem och jag släppte kopplet i trädgården..då...hon såg en kanin i trädgården och börja jaga den och brydde sig inte hur mycket jag sprang åt andra hållet för att lura henne till mig. Till sluta visslade Bulent och hon stannade och jag fick gå till henne och lura henne med godis för att hon ska glömma av kaninen. Nästa gång får jag kolla runt i trädgården innan jag släpper loss henne.

Kommentarer



Zewensligan hemsida e-post
2010-08-11 22:16
Skoj att det går bra med promenaderna....Kramisar

Kalle
2010-08-12 09:07
Jag hade i början en lång lina (flagglina på 13 m) som Mika släpade på, då hade jag möjligheten att ställa mig på linan om försökte försökte sticka. Pa det viset upptäcker hon att matte, husse kan fånga mig trots att jag är lös. Jag inbillar mig att hon skulle upptäcka att så var fallet i alla fall.
Numera sticker hon mycket sällan om en kanin så drar iväg framför nosen på henne. Men hon kan ju komma på andra tankar ibland och dra iväg någon gång men kommer då snart tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar